КАК ЭТО РАБОТАЕТ
АЛГОРИТМЫ И ДАННЫЕ
МЕРОПРИЯТИЯ
ПУБЛИКАЦИИ
СООБЩЕСТВО
КОМАНДА
КОНТАКТЫ
RUS
EN
КОНСОРЦИУМ
Публикации
Учебная аналитика МООК как инструмент прогнозирования успешности обучающихся
Learning Analytics in Massive
Open Online Courses as a
Tool for Predicting Learner
Performance
Вопросы образования. 2018, 4, стр. 139-166
Т. Ю. Быстрова, В. А. Ларионова, Е. В. Синицын, А. В. Толмачев
Язык публикации – русский, английский
Читать
SUCCESS PREDICTING FOR STUDENTS OF ONLINE COURSES USING NEURAL NETWORKS
Прогнозирование успешности слушателей онлайн курсов с использованием нейронных сетей
INTED2020 Proceedings 14th International Technology, Education and Development Conference
Valencia, Spain. 2-4 March 2020.
ISBN:978-84-09-17939-8 | ISSN: 2340-1079 | doi: 10.21125/inted.2020 | Publisher: IATED | Pages: 6547-6554
E. Sinitsyn, A. Tolmachev, V. Larionova, D. Tolmachev
Читать
MATHEMATICAL MODELS OF LEARNING ANALYTICS FOR MASSIVE OPEN ONLINE COURSES
Математические модели учебной аналитики для массовых открытых онлайн курсов
Proceedings of the 11th annual International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN19 Proceedings), 01-03th July 2019, Palma de Mallorca, Spain.
Publisher: IATED. Format: USB Flash drive – pp 4395-4404. ISBN: 978-84-09-12031-4 / ISSN: 2340-1117.
doi: 10.21125/ edulearn.2019.1107
E. Sinitsyn, A. Tolmachev, V. Larionova, A. Ovchinnikov
Читать
SYSTEM OF DIGITAL SERVICES FOR SUPPORTING THE INDIVIDUALIZED LEARNING PROCESS
Система цифровых сервисов для поддержки процесса индивидуального обучения
K. Brown, A. Khalfin, V. Larionova, D. Sandler, E. Sinitsyn, A. Tolmachev
Appears in: ICERI2020 Proceedings (browse)
Pages: 8598-8607 | Publication year: 2020 ISBN: 978-84-09-24232-0 | ISSN: 2340-1095
doi: 10.21125/iceri.2020.1911
Conference name: 13th annual International Conference of Education, Research and Innovation
Dates: 9-11 November, 2020 | Location: Online Conference
Читать
Прогнозирование результатов прохождения онлайн-курса в контексте перехода к адаптивному обучению
eLearning Stakeholders and Researches Summit 2018. Материалы международной конференции. Москва,
5-6 декабря 2018 г. / М.: Изд. дом Высшей школы экономики, 2018 – 210 [2] с. ISBN 978-5-7598-1921-9 (в обл.). ISBN 978-5-7598-1861-8 (e – book). С. 119-126
Т. Ю. Быстрова, В. А. Ларионова, Е. В. Синицын, А. В. Толмачев
Читать
Кто рано встает — тот плохо сдает: поведенческие паттерны слушателей онлайн-курсов
eLearning Stakeholders and Researches Summit 2018. Материалы международной конференции. Москва,
5-6 декабря 2018 г. / М.: Изд. дом Высшей школы экономики, 2018 – 210 [2] с. ISBN 978-5-7598-1921-9 (в обл.). ISBN 978-5-7598-1861-8 (e – book). С. 195-210
А.С. Шека, В.А. Ларионова, С.Н. Васильев, М.В. Певная
Читать
OnTask: Delivering Data-Informed, Personalized Learning Support Actions
Pardo, A., Bartimote-Aufflick, K., Buckingham Shum, S., Dawson, S., Gao, J., Gašević , D., Vigentini, L. (2018).
Читать
Data-driven Personalization of Student Learning Support in Higher Education.
Liu, D. Y. T., Bartimote-Aufflick, K., Pardo, A., & Bridgeman, A. J. (2017). In A. Peña-Ayala (Ed.), Learning analytics: Fundaments, applications, and trends: A view of the current state of the art: Springer. doi:10.1007/978-3-319-52977-6_5
Читать
The Demand for Massive Open Online Courses (MOOC): Evidence from Russian Education.
Y.M. Roschina, S.J. Roschin, V.N. Rudakov. Demand on massive open online courses. The experience of Russian education, Educational studies 1 (2018) 174–199
Читать
The 2018 OpenupEd Trend Report on MOOCs.
D. Jansen; L. Konin`gs (Eds.)The 2018 OpenupEd Trend Report on MOOCs, Maastricht, NL: EADTU, 2018.
Читать
Mathematical Modeling and Forecasting of Student's Academic Performance on Massive Online Courses.
T.V Semenova, K.A. Vilkova, I.A.Cheglova, The market of massive open online courses, Perspectives for Russia. Educational studies 2 (2018) 173–197.
Читать